[O1] hałasujące hamulce

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • anpado
    Drive
    • 2011
    • 65

    [O1] hałasujące hamulce

    Zamieszczone przez gontash
    1. Jaki silnik TDI wybrać. Przymierzam sie do tej podstawowej jednostki 105 konnej. Zależy mi głównie na dobrej bezawyryjności, taniej eksplatacji no i w miarę nie najgorszych osiągów.
    jakie sa Twoje roczne przebiegi ?? Bo jeśli ma to byc auto głownie do jzdy miejskiej do wybór diesla jest od poczatku chybiony.
    Zamieszczone przez gontash
    2. Jak jest z zawieszeniem. Różnych opinii się naczytałem i często natknoneł się na komentarze typu: Twarde i mało komfortowe, i do tego coś stuka.
    Kto ci takich głupot nagadal??? Skoda własnie nie jest twarda. Jest dokłądanie tka jka byc powinna - ani za twarda jak np. seat, ani za miękka i przynajmniej u mnie (ale myslę ze u kolegów też) nic nie stuka ni nie puka w zawiasie. A wiem co piszę, bo przesiadałem sie na Skodę z ... Renault i jeśli po tkiej przesiadce nie jest mi w O II za twardo to znaczy że skoda nie ma zbyt twardego zawiasu.
    Zamieszczone przez gontash
    3. Wykończenie wnętrza. Ogólnie wnętrze mi się podoba ale nie wiem jak jest z jakością wykończenia. Podobno plastiki trzeszczą, sa podatne na zarysowania i ogólnie są niskiej jakości. Czy to prawda???
    a to to juz wogóle nie wiem zkąd wziąłeś Bo wnętrze O II nie dość, że wykoanne jest z bardzo dobrych gatunkowo platików, to jest jeszcze świetnie zmontowane i absolutnie nic w nim nie trzeszczy. Plastiki NIE SĄ absolutnie podatne na zarysowania !! Najlepiej usiądz w O II i sam się przekonaj, że to co gdzieś tam wyczytałes to brednie jakich mało !!

    [ Dodano: Sob 08 Sty, 11 15:21 ]
    Zamieszczone przez gontash
    5. Jakie są główne bolączki auta i na co głównie zwrócić uwagę podczas zakupu?
    W rocznikach które sa w twoim zainteresowaniu nie znajduję jakichś większych bolączek (wczesniej były to np. uszczelki drzwiowe wycierajace lakier, ale to poprawiono).
    Powiem ci tyle. Ja mam O II 1.6 MPI elegance z 2007 r. od nowości i pierwszą awarią tego auta było przetarcie się 3 tygodnie temu (z wiec po 3,5 latach eksploatacji) taśmy can za kierownicą. Na gwarancji miałem wymieniony znaczek Skody na tylniej klapie oraz uszczelkę tylniej wycieraczki i ... to absolutnie wszystkie "awarie" w moim aucie przez okres 3,5 roku użytkownia.
  • guzolot
    Rider
    • 2010
    • 473

    #2
    [O1] hałasujące hamulce

    Witam,
    Mam z przodu tarcze i klocki ATE. Tarcze nacinane. Zastanawiam się czy powinny one hałasować przy hamowaniu powyżej 80-100 km/h ? Niby dobrze hamują, ale słychać takie brrrrrryyy albo brrrrururuuu.

    Jak hamuję tak średnią siłą to przy prędkości ok 70 km/h, może mniej, czuć na kierownicy dygotanie. Przy innych prędkościach tego dygotania nie czuć.
    Zastanawiam się czy tarcza się zwichrowała? Jak się upewnić?

    Dodam, że opony mam z przodu 2 m-ce BRIDGESTONE Turanza ER300 205/55R16, Z tyłu goodyear excellence z 2006r taki sam rozmiar. Tylne hałasują trochę, ale bieżnika jeszcze sporo jest, więc do wiosny chciałbym je zostawić.

    Andrzej.
    Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
    ---


    A to moja skodzinka:
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

    Komentarz

    • deviltomek
      Ambiente
      • 2010
      • 246

      #3
      chyczec przy chamowaniu mogą opony albo łożyska (bardziej obciążone przy chamowaniu) tarcze (tym bardziej nowe) raczej bym wykluczył

      Komentarz

      • robekcool
        RS
        • 2009
        • 2041
        • Octavia II (1Z3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        guzolot, długo masz ten zestaw hamulców?
        nacinane tarcze są głośniejsze, ale nie powinno być drgań :idea:
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz

        • guzolot
          Rider
          • 2010
          • 473

          #5
          Zamieszczone przez robekcool
          długo masz ten zestaw hamulców
          kupiłem auto razem z nimi w styczniu. Kumpel wymieniał raczej w 2009. Ale nie ma do końca pewności.

          Normalnie nie wiem co robić.

          Zamieszczone przez robekcool
          nacinane tarcze są głośniejsze, ale nie powinno być drgań
          Głośne są tylko powyżej pewnej prędkości potem ciche. Drgania są tylko przy określonym przedziale prędkości około 60-70 z tego co kojarzę.

          Przypomniałem sobie, że przy hamowaniu na łuku jest większa tendencja do wibrowania.
          Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
          ---


          A to moja skodzinka:
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

          Komentarz

          • robekcool
            RS
            • 2009
            • 2041
            • Octavia II (1Z3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez guzolot
            Normalnie nie wiem co robić.
            Zapraszam na oględziny
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz

            • milun28
              Drive
              • 2006
              • 47

              #7
              Witam

              Kolego miałem podobny problem z tarczami ATE zakupione w sklepie internetowym plus klocki ATE to był chyba błąd . Na początku było OK, niestety im więcej kilometrów przejechane tym bardziej hałasowały i biły szczególnie po lekkim rozgrzaniu. Pod koniec wewnętrzne klocki dziwnym zbiegiem okoliczności zaczęły drzeć po rancie na tarczy (po obu stronach na raz ??). Bicie coraz większe, hałas nie do zniesienia. Wymieniłem tarcze oraz klocki na zwykłe TWR zakupione w INTERCARS i... ciesze się z jazdy :lol:

              Pozdrawiam

              Komentarz

              • rogoz
                Rider
                • 2006
                • 397

                #8
                Mam identyczną kombinację tarcz i klocków. Po 2 tyś lajtowej jazdy tarcze się zwichrowały i musiałem szukać warsztatu, który toczy tarcze na pojeździe.

                Podobna dyskusja toczy się na tym wątku: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37560

                Komentarz

                • deviltomek
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 246

                  #9
                  Zamieszczone przez rogoz
                  i musiałem szukać warsztatu, który toczy tarcze na pojeździe.

                  Podobna dyskusja toczy się na tym wątku: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37560
                  jak mozna toczyc tarcze na pojezdzie) nie wyobrazam se tego....przeciez to są 2 sruby i jedna srubka i tarcze sie toczy na tokarce) pozatym koszt tarcz w dzisiejszych czasach jest tak niski ze nie oplaca sie toczyc....pozatym gdy tarcza jest zwichrowana on wjechania do wody rozgrzaną tarczą to toczenie nic nie pomoze (materiał jest wypracowany i moze przy ponownym rozgrzaniu znów sie odkształcać)

                  Komentarz

                  Pracuję...